Tvorac Ferrari carstva automobila i formula, poduzetnik Enzo Ferrari, zbog svoje je nevjerojatne životne priče postao legenda ne samo sporta, već i rubrika tabloida.

Obožavatelj brzine

Rođen je 1898., a postao je najslavniji vozač i kreator trkaćih automobila u povijesti te je zapravo stvorio industriju oko koje se danas vrte milijarde. Kako je odrastao u doba velikog industrijskog booma te prve komercijalizacije i šire kupovine automobila, Enzo je od rane mladosti bio fasciniran automobilskim svijetom. Obožavao je brzinu i adrenalin koje je osjećao tijekom vožnje te je odlučio promijeniti povijest svojom vožnjom.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

U njegovo su vrijeme trkaći automobili išli oko 80 kilometara na sat, a iako je Enzo cijelu mladost proveo okružen motorima, cijeli život mu se promijenio 1917. kada je pozvan da služi u Prvom svjetskom ratu.

Srećom, nije ratovao već je služio kao automehaničar i čuvar magaraca, a 1918. obolio je od teške upale pluća od koje je zamalo umro. Vratio se u Italiju slomljenog duha i tijela, bez posla i perspektive. Siromašan, ali odlučan da uspije – prokrčio si je put do zvijezda.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

Brak s prostitutkom

Krenuo je u Torino i potražio posao u automobilskoj industriji. Dobio je posao u talijanskom Fiatu, no ubrzo je dobio i otkaz te se zakleo da će Fiat zažaliti što ga se podmuklo riješio. Tako se počeo kretati u društvu ljudi uključenih u svijet auto-moto trka te se ubrzo uključio u rad kompanije Alfa Romeo.

Enzo se radom u toj firmi pokazao kao nezamjenjiv radnik, a uskoro je kupio i svoj prvi automobil. Počeo se utrkivati na utrkama i relijima te osvajati naslove i natjecanja, ali njegove su ambicije bile veće od toga da samo postane dobar profesionalni vozač trka. Želio je postati zastupnik u prodaji Alfe Romea, a dok je radio na svom profesionalnom usponu, upoznao je i prvu važnu ženu svog života, Dominicu Garello koja je dolazila iz imućne torinske obitelji.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

Šuškalo se da je Dominica bila escort dama te da su je dobro poznavali mnogi uglednici iz svijeta automobilizma, no Enzu to nije smetalo. On je u njoj vidio sredstvo ostvarenja svojih ciljeva pa su se vjenčali 1923. unatoč sve glasnijim govorkanjima da je Dominica prostitutka. Enzo je sam jednom rekao kako mu uopće nije bilo bitno što i s kim Dominica radi – sve dok uz sebe ima ženu koja će mu pomoći na njegovom poslovnom uspjehu.

Brak im je od početka bio jako problematičan, a sve je postalo nepodnošljivo kad je Enzova majka došla živjeti s mladim bračnim parom. Svekrva i snaha nisu se podnosile, a Enzo je od kuće bježao na posao i uskoro projektirao prvu Alfa Romeo trkaću zvijer – automobil P1, preteču Formule 1.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

Nakon tragične pogibelji Enzovog prijatelja u tom modelu automobila, Enzo je odlučio preraditi svoj trkači auto i stvorio je model P2, koji je postao najbrži utomobil tog vremena. U tom trenutku Fiat je želio Ferrarija u svom timu, no on se konačno osvetio te ih je odbio nastavivši graditi vlastiti brend.

Ferrari kao brend

1929. tako osniva svoj brend trkaćih automobila pod vlastitim prezimenom. Iako je sve do 1940. njegov posao neprestano rastao, s dolaskom Drugog svjetskog rata Enzo je morao svoja postrojenja i autmogile preseliti na sigurnije mjesto od Torina. Tako je obitelj preselio i upoznao Linu Lardi, ženu koja mu je obilježila život.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

Naime, iako je bio oženjen, Ferrari se upustio u strastvenu aferu s Linom te joj je napravio vanbračno dijete. Tako je Enzo imao dvije obitelji, svaku u jednom gradu, a dvije žene jedna za drugu nisu ni znale. U doba prije društvenih mreža bilo je teško otkriti takve skandale i prevare pa je Enzo godinama varao i Linu i Dominicu gradeći paralelne živote.

Istovremeno, njegovo je poslovno carstvo raslo sve više i više, a nakon rata je rast interesa za automobilima bio golem pa je njegovo bogatstvo strelovito raslo. Ferrari kao brend je izbacio najmoćniji motor automobila u povijesti, a trkaći auti s njegovim potpisom osvajali su utrku za utrkom.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
Profimedia 

Pararlelni životi

I dok su mu na poslovnom planu cvale ruže, privatni život završio mu je u rasulu. Njegov stariji sin Alfredo Ferrari, kojeg je dobio u braku s Dominicom, umro je s 24 godine, a Dominica je saznala za njegovu drugu obitelj.

Nasilje i prijetnje postale su sastavni dio Ferrarijevog obiteljskog života, no skandali iz privatnosti nikad se nisu prelili na njegov poslovni imidž.

Enzo Ferrari je tvorac Ferrari carstva automobila i formula
DANIEL JANIN / AFP / Profimedia 

Počeo je sve više vremena provoditi sa svojom drugom obitelji te je ubrzo posve odselio od Dominice. Ipak, bračni par se nikad službeno nije razveo. Više od 50 godina dug i tužan brak okončan je Dominicinom smrću 1978. godine.

Nakon toga, Enzo je preselio svojoj drugoj obitelji, a postao je i djed. Nikad se nije umirovio, a sve do smrti bio je glavni čovjek Ferrarija te je zauvijek zadržao svoj duh zaljubljenika u trke. Preminuo je 1988. okružen obitelji i prijateljima, u 91. godini života, a iza njega je ostalo pravo carstvo automobila.